Co wiesz o badaniach marketingowych.

działami zamiejscowymi.Hasło w encyklopedii: StatystykaStatystyka (niem. Statistik, ?badanie faktów i osób publicznych?, z łac. now. statisticus, ?polityczny, dot. polityki?, od status, ?państwo, stan?) ? nauka, której prze

Co wiesz o badaniach marketingowych. Dane na temat funkcjonowania firmy można pozyskiwać w różne sposoby, jednym z nich są . To doskonały pomysł, zwłaszcza dla dużych sieci handlowych lub innych firm z wydziałami zamiejscowymi.

Hasło w encyklopedii: Statystyka

Statystyka (niem. Statistik, ?badanie faktów i osób publicznych?, z łac. now. statisticus, ?polityczny, dot. polityki?, od status, ?państwo, stan?) ? nauka, której przedmiotem zainteresowania są metody pozyskiwania i prezentacji, a przede wszystkim analizy danych opisujących zjawiska, w tym masowe.

Duża część nauki zajmuje się obserwacją otaczającego nas świata lub też posługuje się eksperymentem dla potwierdzenia swoich teorii. Takie badanie przebiega zazwyczaj według schematu: zebranie dużej ilości danych, ich analiza i interpretacja. Badaczowi potrzebny jest wtedy zestaw narzędzi - sprawdzonych metod, które umożliwią mu operowanie na dużych zbiorach danych. Tworzeniem i rozwijaniem takich użytecznych narzędzi zajmuje się właśnie statystyka.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Statystyka


Marketing po cichu

Marketing szeptany to ciekawa forma reklamy, a czasem nawet autoreklamy firmy. To sposób na dotarcie do wielu klientów i zareklamowanie naszej firmy jako tej jedynej właściwej, a wszystko za sprawą małego tricku.

Wystarczy podszyć się pod użytkownika forum, czy serwisu informacyjnego i zachwalać firmę. Oczywiście na tyle dyskretnie, aby nie zostać zdemaskowanym, bo cała akcja zadziała odwrotnie na PR firmy, a tego nikt by nie chciał. Jednak etyczność takiej metody to kwestia dyskusyjna.


Usługa i jakość

Każdy właściciel firmy chce wiedzieć jak działają jego pracownicy, gdy nie ma go w pobliżu. Okazuje się, że ta chęć zrodziła usługę badania jakości obsługi klienta, oczywiście wszystko pod przykrywką zwykłego klienta. Takie badanie odbywa się na nieświadomych niczego pracownikach danej firmy, której szefostwo zdecydowało się takie badanie przeprowadzić. Jest to o tyle dobry sposób, że daje jasne pojęcie o tym co w firmie funkcjonuje poprawnie, a które etapy obsługi należy poprawić.

Ceny takich usług są dość umiarkowane, zwłaszcza biorąc pod uwagę ich przydatność i możliwości poprawy jakości usług. Jest wiele firm, które oferują te usługi, ale każda zawiera w nich coś innego. Warto wiec przejrzeć ofertę kilku firm i zdecydować która z nich najbardziej nam odpowiada.