Jak dbać o siebie? Ogólnie o kwestiach kosmetycznych

dobrze wiedzą, że muszą być one stale reklamowane, aby potencjalni klienci chcieli skorzystać właśnie z ich oferty. W przeciwnym razie trafią oni do jednego z salonów prowadzonego przez konkurencję. Dlatego różnego rodzaju reklam

Jak dbać o siebie? Ogólnie o kwestiach kosmetycznych

Rabaty obowiązujące w salonach kosmetycznych

Trzeba przyznać, że zainteresowanie ofertą przedstawianą przez różne salony kosmetyczne stale wzrasta. Jednak właściciele takich salonów dobrze wiedzą, że muszą być one stale reklamowane, aby potencjalni klienci chcieli skorzystać właśnie z ich oferty. W przeciwnym razie trafią oni do jednego z salonów prowadzonego przez konkurencję. Dlatego różnego rodzaju reklamy salonów kosmetycznych zamieszczane są w internecie oraz w gazetach codziennych dedykowanych osobom zainteresowanym kosmetologią. Poza tym w poszczególnych salonach kosmetycznych obowiązują różnego rodzaju rabaty, dzięki czemu co jakiś czas można skorzystać z okazyjnych cen na wybrane przez kosmetologów zabiegi kosmetyczne co sprawia, że stają się one jeszcze bardziej atrakcyjne.


Czym są dermokosmetyki

Dermokosmetyki - nazwa powstała z połączenia dwóch pojęć: kosmetyków i farmaceutyków. Do dermokosmetyków najczęściej zaliczamy kremy przeciw starzeniu i kremy nawilżające. Dermokosmetyki to produkty zawierające aktywne biologicznie substancje, które mają mieć działanie podobne do tych jakie mają leki. Badania dermatologiczne faktycznie potwierdzają znacznie szersze działanie niż tylko to tradycyjne, związane z nawilżaniem (np. Chen et al1; Zettersten, Ghadially, Feingold, Crumrine & Elias, 19972). Jednak pomimo doniesień o korzyściach jakie przynosi stosowanie dermokosmetyków, pojęcie to funkcjonuje tylko jako slogan marketingowy, tzn. nie ma silnych dowodów, na to, że produkty tak oznaczone spełniają funkcję która jest sugerowana przez ich nazwę. Dlatego to do konsumenta należy ocena istotności wszystkich przesłanek i podjęcia decyzji, czy warto więcej zapłacić za dermokosmetyki.

Nazwa dermokosmetyki odnosi się tylko do produktów stosowanych miejscowo takich jak kremy, balsamy oraz maści. Produkty, które są podobne w swoim działaniu, ale przyjmowane są doustnie noszą nazwę nutrikosmetyków.



Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Dermokosmetyki


Kilka faktów o tuszu do rzęs

Rzęsy farbowano już w starożytności. Aby usztywnić i uwydatnić kolor oraz gęstość rzęs, starożytne Egipcjanki stosowały mieszaninę sadzy, oliwy i białka1. Pomysł został potem przejęty przez Greczynki i rozpowszechniony w kulturze śródziemnomorskiej.

Pierwsze próby stworzenia dzisiejszej maskary zapoczątkował francuski przedsiębiorca Eugene Rimmel w 1860 roku. Zrobił on tusz do rzęs, oparty na sproszkowanym węglu, rozcieńczanym zwykłą wodą i nakładanym na rzęsy za pomocą szczoteczki. Jego nazwisko szybko zostało skojarzone z produkcją tego specyfiku. Określenie "rimmel" na tusz do rzęs było stosowane w wielu językach2.

Prawdziwa mascara powstała w 1913 roku, dzięki chemikowi T.L. Williamsowi. Wiąże się z nią historia nieszczęśliwej miłości Maybeli, siostry Williamsa, która była zdradzana przez swojego narzeczonego. Williams pragnął pomóc swojej siostrze, więc wymyślił produkt do codziennego użytku, który nadałby jej spojrzeniu głębi i zarazem przyciągnął zainteresowanie mężczyzny. W tym celu wymieszał wazelinę z pyłem węglowym. Specyfik stosowany przez Maybelę musiał wywrzeć na jej narzeczonym ogromne wrażenie, bo po roku wyszła za mąż. W 1915 Williams założył firmę Maybelline. Jej nazwa pochodzi od połączenia słów: Maybel oraz vaseline

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Tusz_do_rz%C4%99s