Wiki - hasło: taksówka zbiorowa
Taksówka zbiorowa (ang. share taxi, także: bush taxi, w Rosji i innych krajach byÅ‚ego ZSRR "marszrutka" - od marszrutnoje taksi, w krajach Ameryki ÅaciÅ„skiej taxi colectivo) - Å›rodek transportu drogowego w wielu częściach Å›wiata, zwÅ‚aszcza w krajach rozwijajÄ…cych siÄ™ (choć nie tylko). CzÄ™sto - z powodu braku komunikacji publicznej w danym rejonie - jest to jedyny sposób poruszania siÄ™ na duże odlegÅ‚oÅ›ci dla osób niedysponujÄ…cych wÅ‚asnym Å›rodkiem transportu.
Taksówkami zbiorowymi są zazwyczaj prywatne samochody osobowe lub minibusy. Ten środek transportu różni się od zwykłych taksówek faktem zabierania wielu pasażerów, z góry ustalonym celem podróży (każdy kierowca zwykle wozi pasażerów tylko na jednej trasie) oraz zapewnianiem komunikacji na trasach międzymiastowych, a czasem także międzynarodowych. Od autobusów w transporcie publicznym taksówki zbiorowe różnią się natomiast brakiem ustalonego rozkładu jazdy.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Taksówka_zbiorowa
Słodycze i słone przekąski
Chyba każdy lubi coś zjeść w podróży, zwłaszcza takiej dłuższej. Wiele osób preferuje zabierać słodycze; wszelkiego rodzaju batoniki, czekolady, żelki, wafelki, cukierki itp. Z jednej strony działają dobrze, ponieważ dostarczają dużą dawkę węglowodanów, jednak wzmagają pragnienie przez co więcej pijemy, a sam cukier jest dość moczopędny.
To samo tyczy się słonych przekąsek. Nie rodzi to problemu gdy autokar jest wyposażony w WC, jednak problemy zaczynają się gdy takowego nie ma na pokładzie naszego środka transportu.
Nowe reklamy PKP - pociąg lepszy niż autokar?
Autokarem, czy pociągiem? Dobre pytanie. Ostatnio PKP Intercity wypuściło kilka reklam promujących podróżowanie pociągami. Nauczycielka wybrała właśnie taki środek transportu w ramach zorganizowanej wycieczki, co spowodowało wątpliwości rodziców. Cóż - ewidentnie przedsiębiorstwo próbuje walczyć z rzekomo złą opinią. W drugiej reklamie pada stwierdzenie, że nie wszystkie pociągi należą do PKP Intercity, więc owszem - bywają beznadziejne. W domyśle - te beznadziejne to oczywiście konkurencja. Reklamy są bez wątpienia czytelne, jednak czy zachęcają do skorzystania z podroży pociągiem? Nie sądzę - wykorzystując kiepskie chwyty ciężko będzie zachęcić podróżujących, Póki co - wygrywa Polski Bus.